رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

بعد انتقاده.. فريدة سيف النصرلـ محمد فؤاد: لله حسابات أخرى يا محترم

بعد انتقادات محمد
بعد انتقادات محمد فؤاد.. فريدة سيف النصر: لله حسابات أخرى يا

علقت الفنانة فريدة سيف النصر، على الهجوم والانتقادات الموجهة إلى الفنان محمد فؤاد، عقب إحيائه حفل بالمملكة العربية السعودية، على مسرح «بنش مارك»، من تنظيم هيئة الترفيه السعودية.

فريدة سيف النصر تدافع عن محمد فؤاد بعد هجوم السوشيال ميديا

ودافعت «سيف النصر»، عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»، عن الفنان محمد فؤاد، وطالب منتقديه بالتوقف عن التنمر والتنظير وتصيد الأخطاء -حسب وصفها-

ودوَّنت فريدة سيف النصر، منشورًا وجهت خلاله رسالة إلى الجمهور وأخرى إلى محمد فؤاد، جاء فيه: "لله حسابات أخرى يا فؤاد يا محترم، ما كفاية بقى يا جماعة تنمر وتنظير وتصيد أخطاء كفاية نذبح فنانين كبار على كلمة مجاملة اتقالت وهي صح عندهم أخلاق وحسن استقبال وكرم".

وأضافت: "أنا لا بـ أغني ولا بـ أطبل ولا أنفع في العمر المحترم دا أعمل استعراض أو حفلة بأقول الحق ومش معنى أني أشكر في بلد يعني بلدي لا، عمر دياب أكتر واحد بيجامل بس مش بالميكروفون وهما يتجاملوا بيشغلوا الناس اللي نسيناهم احنا، لظروفنا ما فيش حفلات، هم السعودية دي مش عرب زينا ولا احنا لازم نقلب الدنيا على بعضها!".

وتابعت الفنانة فريدة سيف النصر: "فؤاد محترم واللي في قلبه على لسانه مايستاهلش كدا، ولو كل واحد يلوم نفسه ويعاتبها على تصرف على صورة أو أي قرف مش هيتكلم على غيره، إنسانيا بقى له كتير ماشتغلش وكان مريض، مين عارف عملوا معاه إيه! خلصنا بقى هو لا بنرحم ولا يعجبنا رحمة ربنا بعباده كفاية بهدلة في بعض، عيب ياحبايبي عيب".

تفاصيل غضب الجمهور من محمد فؤاد

يُشار إلى تعرُض الفنان محمد فؤاد، لحملة انتقادات وهجوم عبر السوشيال ميديا، بعد حديثه على مسرح حفله أمس بالسعودية، الذي أغضب الجمهور، لاسيَّما وأنه قال: "حلم لنا كمطربين مصريين أننا نغني لـ أعظم ناس على وجه الأرض، السعودية ساكنة جوه قلب كل الوطن العربي، والشعب السعودي هو اللي علمنا يعني إيه أخلاق وكرم".

وأشاد «فؤاد»، بالإنجازات التي تقوم بها القيادات في السعودية، قائلًا: "بـ أشكر الجمهور السعودي كله والقيادة السعودية، والأمير محمد بن سلمان الملهم، وهو بيتكلم عايز يجيب الكون كله للسعودية ربنا يوفقه واحنا كلنا في ضهره، والوطن العربي محتاج لكل الأيادي الشريفة، مصر والسعودية فيها قادة بتحب وطنها وببارك ليكم إن عندكم قيادة بتحب وطنها من قلبها:".