رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

رانيا يوسف: أكره الراجل البخيل وصعب اتجوز رابع بعد معاناتي بسبب النفقة

رانيا يوسف: أكره
رانيا يوسف: أكره الراجل البخيل وصعب اتجوز رابع بعد معاناتي

قالت الفنانة رانيا يوسف، إنها عانت في زيجاتها الثلاث السابقة، لاسيَّما فيما يتعلق بالطلاق والنفقة، ما جعل خطوة خوضها تجربة الزواج مرة أخرى صعبة جدًا.

رانيا يوسف: ما عنديش استعداد أكرر الغلطة رابع مرة

وبحسب «يوسف»، في تصريحات لبرنامج «et بالعربي»: "ما عنديش استعداد أكرر الغلطة رابع مرة، أنا واحدة من الستات عانيت في قصة الطلاق والأطفال والنفقة في المحاكم وتحت الوصاية ناقش القصة دي ودا الوقت اللي لازم نعمل حاجة فيه ونغير في القوانين الموجودة لصالح الأطفال أولًا، ومصلحة الستات اللي عاوزة تاخد حقها".

وكشفت رانيا يوسف عن الصفات التي تكرهها في الرجل، قائلة: "مش باحب الراجل الرغاي لأني مش بتكلم كتير ولو حسيت إنه بخيل وبصباص بعمل له دليت".

رانيا يوسف: الزواج الأول الأنجح بالنسبة لي 

وفي وقتٍ سابق، تحدثت عن زيجاتها، مؤكدة أن زواجها من المنتج محمد مختار كان الأنجح بين الثلاث زيجات، قائلة: "لتجوزت 3 مرات وأول زيجة هي الأنجح بالنسبالي والباقيين ماكانوش ناجحين، وعلاقتي بـ أبو بناتي مش كويسة خالص وكنت أتمنى إننا نفضل صحاب، وزيجتي التانية كان قرار غلط ومع الشخص غير مناسب وزيجتي التالتة كانت تحت ضغط ولادي وولاده".

واختتمت رانيا يوسف، حديثها، بالتأكيد على أن قرار الطلاق بالنسبة لها كان صعبًا، ما اضطرها إلى قص شعرها، قبل اتخاذه، قائلة: "قرار طلاقي كان صعب وقصيت شعري عشان أعرف أخده".