رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

هدد زوجته أمام قوات الأمن.. القصة كاملة للتحفظ على حسن شاكوش

حسن شاكوش وزوجته
حسن شاكوش وزوجته

تحفظت قوات الشرطة بأكتوبر، على مطرب المهرجانات حسن شاكوش بعد تراشقه بالألفاظ وتهديده لزوجته ريم طارق، أثناء تمكينها بالمشاركة من فيلا الزوجية.

وتوجهت قوات الأمن بصحبة حسن شاكوش إلى قسم شرطة أول أكتوبر للتحقيق معه في سب وتهديد ريم طارق.

حسن شاكوش يهدد ريم طارق أمام قوات الأمن

وقال فهد مرزوق محامي زوجة حسن شاكوش، إنه أثناء استلام ريم طارق للفيلا، وتوقيعها على قرار التمكين بعد خروج أسرة شاكوش هددها المطرب الشعبي في حضور مساعد مدير امن الجيزة وقوات الشرطة قائلا: "هوريكي انتي هتقعدي بعد كده لوحدك" كما سبها بألفاظ جارحة ما دفع قوات الشرطة للتحفظ عليه، وتوجهت ريم طارق إلى قسم شرطة أول أكتوبر لإثبات تعديه وسبه لها.

بداية الواقعة 

نشرت ريم طارق زوجة مطرب المهرجانات حسن شاكوش، مقطع فيديو، من أمام فيلا مسكن الزوجية بصحبة رجال الأمن وذلك بعد أن حصلت على قرار تمكين، لافتة إلى أنه خلال تنفيذ قرار التمكين اعتدى عليها "شاكوش" بالسب والشتائم أمام الجميع.

وقالت ريم طارق إنها لا تستطيع دخول الفيلا حتى تحصل على ملابسها الخاصة مضيفة " معايا قرار تمكين من جهات التحقيق، ومش عارفة أتمكن من الفيلا وأخوه وابن أخته قاعدين، ومنتظرين من أربع ساعات ومش عارفين ندخل ومش عارفة آخد هدومي لأنه مستولي عليهم".

وأضافت زوجة حسن شاكوش: أنا ما قلتش سبب المشاكل وما عملتش حاجة غير إني جاية أخد هدومي لأني كنت ممنوعة من الدخول، وهو بيشتمني قدام الناس وبهدلني، وده المكان اللي ساكنين فيه وقاعدين فيه لوحدينا وهو جاب أهله وأنا مش معايا حد من أهلي، أنا رفعت قضية باللي حصل بيني وبين حسن ومش هتكلم في اللي حصل لأنه حاجة كبيرة وما ينفعش تتقال، ويمكن أحكي اللي حصل يا عالم.

قوات الشرطة تتحفظ على هاتف ريم طارق

ومن جانبها، تحفظت قوات الشرطة على هاتف ريم طارق، بعد بثها لايف عبر صفحتها الشخصية على مواقع التواصل الاجتماعي، ويُجرى ضباط المباحث استجواب إلى حسن شاكوش داخل قسم الشرطة للاستماع لأقواله.