رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

ياسمين عز ترد على منتقديها: «عمري ما هنام وأنا شايلة ذنب إني خربت بيوتكم»

ياسمين عز
ياسمين عز

قررت الإعلامية ياسمين عز، الخروج عن صمتها، والرد على منتقديها عبر مواقع التواصل الاجتماعي، خاصة بعد الجدل الذي أثارته، مؤخرًا، بسبب تصريحاتها عن الرجل والمرأة.

وقالت «ياسمين»، خلال برنامجها «كلام الناس» على قناة MBC مصر، إنها تهدف من نصائحها، إلى أن يكون هناك سكينة وتقدير بين الزوجة وزوجها.

 وتابعت: «الحمد والشكر لله بنام وضميري مرتاح وفي حالة سكينة، لإني بدعو للسكينة والتقدير والمودة والاحترام، وإن البيت يفضل عامر بيكم.. عمري ما هنام وأنا شايلة ذنب إني سخنتك وقومتك على جوزك وخربت بيتك بكلامي وأنا عايشة حياتي بالطول والعرض، ويا رب بيوتكم كلها تكون عمرانة بالحب، ويرزق كل راجل بست تستحمله وتشيله في عينيها».

وأضافت: «عايزة أقول حاجة للبنات الصغيرة اللي بتتفرج علينا وشايفة إننا واخدين كل حاجة شغل وفلوس وشهرة، وفوق كل ده بنمشي الرجالة زي ما إحنا عايزين.. ده مش حقيقي، إحنا في بيوتنا زيك بالظبط، بنقول حاضر ونعم بالأصول زي ما شوفنا أهلنا بيتعاملوا مع بعض».

كانت الإعلامية ياسمين عز تعرضت لموجة انتقادات شديدة، خلال الفترة الأخيرة، بسبب حديثها عن علاقة المرأة وزوجها، ومنها؛ ألا تطلب الزوجة من زوجها خلع حذائه قبل الدخول على السجادة في المنزل، مبررة ذلك بأنه اشتراها بأمواله.