رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

في برنامج سابع سما مع راغدة شلهوب..

نهلة سلامة تكشف عن زواجها الجديد.. وحقيقة خلافها مع الراقصة دينا

نهلة سلامة تكشف عن
نهلة سلامة تكشف عن زواجها الجديد

قالت الفنانة نهلة سلامة، إنها اخطأت بشكل كبير في كل اختياراتها العاطفية ببداية حياتها، مؤكدة أنها لا تستطيع العيش دون حب.

نهلة سلامة تتحدث عن اختيارتها العاطفية

وتابعت "سلامة" خلال استضافتها ببرنامج "سابع سما" للإعلامية راغدة شلهوب على قناة النهار: "المواقف اللي داست عليا أوي هي اختياراتي العاطفية في أول حياتي اللي كانت كلها غلط".

وأضافت: "اختياراتي مكنتش مظبوطة في بداية حياتي وهي اللي بتحدد الحياة فلما بتكوني صغيرة ومعندكيش خبرة بتختاري غلط".

زواج نهلة سلامة الجديد

واستكملت نهلة سلامة حديثها لـ "سابع سما": "أنا دايمًا بقول أن الحب الأخير هو الحب الحقيقي وأنا مقدرش أعيش من غير حب، وأنا مش مؤمنة بأن الزواج ينهي الحب فالست والراجل لما بيتجوزوا بيكونوا بيحبوا بعض وأنا مقدرش استحمل حد أحس أنه مش بيحبني وهيكون في زواج قريب من شخص خارج الوسط الفني".

رد فعل نهلة سلامة على وفاة جلا فهمي

وتعليقًا على ما كتبته عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الإجتماعي “فيس بوك” في المنشور الآتي: "ذكريات، أسرار، نجاح، فشل، اختبارات، حروب.. هي ديه الحياة، وكلها بيعدي"، قالت نهلة سلامة إنها كتبت ذلك متأثرة بوفاة صديقتها جلا فهمي: "كتبت كده وقت وفاتها.. ووقتها افتكرت اللي مريت بيه في حياتي".

وأضافت نهلة سلامة خلال لقائها مع برنامج "سابع سما"، الذي تقدمه الإعلامية “راغدة شلهوب”، والمُذاع على فضائية "النهار"، "كل اللي انا كتبته وقتها عبارة عن حياتي، لاقيت نفسي عايزة أقول كده وقتها.. وفيه واحد بعتلي أغنية حلوة أوي".

نهلة سلامة ترد على اتهامها بأدوار الإغراء

وعن حصرها في أدوار الإغراء، قالت نهلة سلامة إنها تعتقد ليست النجمة الوحيدة التي قامت بأداء أدوار إغراء، وتابعت: "أنا عملتها دون ابتذال وفي السياق الدرامي ومن غير استخدام للملابس".

واستطردت: "ولما حسيت أن المخرجين عايزين يحصروني في الادوار دي بدأت أغير في أدواري ومشتغلش أدوار شبه بعض، والإغراء ليس تهمة أنا ممثلة".

وعن أزمتها مع الراقصة دينا، قالت نهلة سلامة، إنها لم تكن على علم بترشيح دينا لأداء دور "نادية" في فيلم "مستر كاراتيه" مع النجم أحمد زكي.

وتابعت: “الدور كان هيضيع مني بسبب طلبها الحصول على أجر متساوي مع الأجر اللي حصلت عليه في فيلم أمريكا شيكا بيكا”

وأضافت: "وأنا نازلة على السلم قابلت ممثل قديم وقال لي أنتي مضيتي العقد قولتله لأ مش راضين يدوني فلوس زي أمريكا شيكا بيكا، هو دخلني تاني وكان ليا نصيب أقوم بالدور دا".

وأكدت "سلامة" أن انتقال الأدوار بين الممثلين أمر طبيعي ووارد في الوسط الفني، وتابعت: "بحب دينا وهي بتحبني، لكن يمكن اللي مأثر فيها إن الفرصة دي ضاعت منها".