رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

أول تعليق من إسراء عبد الفتاح على منتقدي صور زفافها

إسراء عبد الفتاح
إسراء عبد الفتاح وحمدي الميرغني

تعرضت الفنانة الشابة إسراء عبد الفتاح، زوجة نجم "مسرح مصر" الفنان حمدي الميرغني -مؤخرًا- إلى موجة عارمة من السخرية والانتقادات اللاذعة من رواد "السوشيال ميديا".


جاء ذلك بسبب بعض صور حفل زفافها، والتي ظهرت فيها غير مبتسمة، ما جعل البعض يصفها بأنها غير راضية على الزواج، بل وصل الأمر إلى ادعاء البعض أنها مُجبرة عليه.


ونشرت "إسراء" -عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"- صورة أثناء توقيعها على عقد القران، وعلقت عليها بقولها: "أهم ورقة مضيتها في حياتي.. عمري ما حبيت غيرك.. أحلى وأهم يوم في حياتي يوم ما بقيت مراتك.. أهم وأحلى وأغلى لقب في حياتي.. مدام حمدي الميرغني".


وتابعت: "لكل الناس اللي بتقول إني كنت متضايقة ومكنتش مبسوطة، أقسم بالله أنا عمري ماكنت مبسوطة ولا فرحانة ولا بضحك من قلبي غير في يوم كتب كتابي... لكل الناس اللي أنا مش فاهمة هما متضايقين ليه، ربنا يرزقكوا بحد يعملكوا أضعاف اللي اتعملي ويفرحكوا أضعاف فرحتي".


وأضافت: "والناس اللي بتقول إني كنت مجبرة على الجواز، ده الراجل اللي اخترته بكامل إرادتي اللي قلبي وعيني مبيشوفوش حد غيره.. ربنا يخليك ليا يا حمدي ويبعد عننا الناس اللي مش فرحانة بفرحتنا".



كان العروسان احتفلا بعقد قرانهما، يوم الإثنين الماضي، في إحدى مساجد التجمع الخامس، وسط حضور الأهل والأقارب وعدد محدود من الأصدقاء بفريق "مسرح مصر"، وأثارت "إسراء" الجدل حولها في حفل الزفاف؛ بسبب ارتدائها "تقويم أسنان"، خاصة إنها لم تظهر به طول فترة الخطوبة.