رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

أمير كرارة يكشف كواليس مشاهد الأكشن في فيلم "البعبع"

أمير كرارة
أمير كرارة

كشف النجم أمير كرارة عن تفاصيل مشاهد الأكشن التي يقوم بتصويرها فيلمه الجديد "البعبع" المقرر عرضه في موسم عيد الأضحى المبارك. 

وقال أمير كرارة خلال لقائه في برنامج "الراديو بيضحك" مع فاطمة مصطفى على الراديو 9090: "يحتوي فيلم على العديد من مشاهد الأكشن وأنا شغال في الفيلم من شهر 11 الماضي وجيت في الاخر تعبت بسبب المجهود البدني والذهني وزيادة التركيز وفكرة الاستيقاظ".

البعبع

وأضاف أمير كرارة: "نحن نواجه أزمة لا يعلمها الجمهور فيه ناس فاكرين أننا بندخل نحط مكياج ونصور أحنا بنشتغل حوالي 16 و17 ساعة في اليوم وبنكون في الشارع بنجري وبنركز في المشاهد والناس اللي بتتفرج علينا واحنا بنصور بنسمعهم بيقولوا أدة أنتوا بتتعبوا أوي الله يكون في عونكم".

وأوضح: "الجمهور بيشوف مشهد الأكشن في دقيقة في السينما لكن هو تم تصويره في 4 أيام بالإضافة ليكون تصوير نهاري وليلي ودماغنا بيحصلها قفلة وأنا عندي مشكلة أني بحب أصحى بدري كل يوم وقلبة اليوم بتكون كارثة بالنسبة لي".

أبطال فيلم البعبع

يشارك في بطولة فيلم البعبع: أمير كرارة،  ياسمين صبري، باسم سمرة، محمد عبد الرحمن توتا، محمد أنور، عباس أبو الحسن، وهو من تأليف إيهاب بليبل، وإخراج حسين المنباوي.