رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

الرئيس السيسي لطلاب الأكاديمية العسكرية: "انتوا بكره جهزوا نفسكم لبكرة كويس"

 الرئيس عبد الفتاح
الرئيس عبد الفتاح السيسي خلال جولة تفقدية للأكاديمية العسكر

حرص الرئيس عبد الفتاح السيسي، خلال جولة تفقدية للأكاديمية العسكرية على تناول وجبة الإفطار مع الطلاب والدراسين في الأكاديمية.

ووجه الرئيس السيسى رسالة إلى طلاب الأكاديمية قائلا: "أنتوا بكرة..أنتوا بكرة.. فجهزوا نفسكم لبكرة كويس.. ربنا يوفقكم ان شاء الله واسمع عنكم كل خير.. متشكر جدا".

 الرئيس عبد الفتاح السيسي خلال جولة تفقدية للأكاديمية العسكرية 

الرئيس السيسي: نتائج الأكاديمية العسكرية فى إعداد الموظفين مبشرة جدا
 

تحدث الرئيس عبد الفتاح السيسي، عن دور الأكاديمية العسكرية في إعداد وتأهيل الموظفين الجدد داخل الدولة، قائلا: "ناس كتير تقول يا تري الهدف من كده إيه.. الهدف تعزيز وتأكيد قدرة أبنائنا اللى هيلتحقوا بأجهزة الدولة المختلفة أن نديهم جرعة مناسبة من الالتزام والفهم والإصرار على العمل خلال التواجد داخل الكلية.. بجانب الشق الفني الخاص بكل جهة والأكاديمية لا تتدخل فيه.. وإعداد الكوادر دي والمهام اللي هتنفذها".

قد تكون صورة ‏‏٩‏ أشخاص‏
 الرئيس عبد الفتاح السيسي خلال جولة تفقدية للأكاديمية العسكرية 

وأضاف الرئيس السيسي، خلال زيارة تفقدية للأكاديمية العسكرية المصرية: حتى الآن النتائج مبشرة جدا جدا والدفعات اللى اتخرجت من الأكاديمية في التخصصات اللى بقول عليها.. في وزارة النقل والمالية والجهات الأخرى زي الرقابة الإدارية والخارجية.. النتائج مبشرة وتؤكد أن التجربة ناجحة.. ودايما وإحنا بنتحرك.. ومش بنقف على حال.. ودايما بنراجع المواقف للتطوير.. ولو فيه ثبات يبقي دي بداية التراجع".