رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

عبير صبري توجه رسالة إلى المسؤولين في مجال الفن: «حرام.. خلوا الناس تشتغل»

عبير صبري
عبير صبري

حرصت الفنانة عبير صبري على توجيه رسالة إلى المسؤولين في مجال الفن، وذلك عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك».

وكتبت: «أنا بقالي شهور مش بدخل على فيس بوك.. مجرد صور وخلاص بتتشير أتوماتيك من الانستجرام بس حبيت أقول كلمتين ورجاء لكل شخص مسؤول في مهنة الفن من أساتذتنا منتجين ومخرجين.. أرجوكم في منتجين فنيين كبار كان ليهم شغلهم من كام سنة وتوقفوا غصب عنهم».

وأضافت: «وفنانين كبار وشباب طموح عاوز يبدأ في التمثيل كل دول قعدين في بيوتهم وبيكلمونا نساعدهم يلاقوا فرصة ييفتحوا بيوتهم ويصرفوا على أولادهم».  

وأكملت: «أرجوكم لوسمحتم ساعدوا الناس حرام خلوا الناس تشتغل افتحوا أبوابهم لأسامي تانية وسعوا الدايرة شوية عشان ربنا عشان الدنيا تمشي الدنيا بقت صعبة على الجميع ربنا يكفي الجميع شر القهر والعوز والإحباط».

وأشارت إلى أن: «كل راع مسؤول عن رعيته واللي في إيده منصب ولا شركة ولا غيره يساعد الناس ده واجبه تجاه مهنته وتجاه أهل المهنة الكرام.. شكرًا لكم».

رسالة عبير صبري إلى المسؤولين في مجال الفن 

على الجانب الآخر، تخوض الفنانة عبير صبري، الموسم الرمضاني المقبل، بمسلسل «جميلة»، مع: ريهام حجاج، وهاني عادل، وسوسن بدر، وأحمد وفيق، وهشام إسماعيل، وهو إخراج سامح عبد العزيز.

كما تجسد، في المسلسل، دور شخصية شريرة، وتدخل في صراعات واسعة مع ريهام سعيد.