رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

جيلان علاء وعز شهوان يكشفان تفاصيل قصة حبهما.. طلبها للزواج بعد حلقة «منى الشاذلي»

عز شهوان وجيلان علاء
عز شهوان وجيلان علاء مع منى الشاذلي

كشفت الفنانة جيلان علاء وزوجها الموزع الموسيقي عز شهوان عن تفاصيل قصة حبهما وزواجهما، وذلك بعد احتفالهما بزفافهما، مؤخرًا.

قالت «جيلان»، خلال لقائها ببرنامج «معكم» للإعلامية منى الشاذلي، على قناة Cbc، إن قصة حبهما بدأت يوم حلقتهما بالعام الماضي في البرنامج نفسه، مشيرة إلى أن «عز» أوصلها، يومها، إلى منزلها، واعترف لها بحبه.

وتابعت: «تجاربي مكانتش لطيفة.. وهو عارف كل حاجة وأنا عمر ماحد طلبني للجواز.. وخفت وقلت أكيد بيهزر وكذاب والموضوع مش هينتهي نهاية كويسة.. أنا عندي 34 سنة.. مريت بقصص حب وانتهت وعشت أزمات نفسية ولما اتقدم ودخل في الدوغري خفت».

وأضافت: «أنا كان جوايا حاجة واستعطبت.. وقعدنا شهرين وهو اتضايق شوية مني بعد رفضي.. رجع وقالي مش هاخسرك.. أصله مطيور، وبعدها كنا في مطعم بصيت له وقلتله أنا بحبك وأنا اللي قلت المرة دي».

وعن إحساس زوجها وقت رفض «جيلان» له، في البداية، قال: «حسيت الدنيا برد.. ومخدتش القفا دا قبل كده.. وهي مقالتش لا.. قالت أنا مش جاهزة دلوقتي يعني الموضوع مفتوح».

وأوضح: «بعدها بيومين فكرت تصلح الموضوع فقامت نهت القصة وقالت أنا قلقانة تكون زعلت حسيت إني بنهار وعملنا مشكلة وقلتلها مانتكلمش في الموضوع لأن إحنا لسة في الأول ومفيش قصة حب».

يذكر أن حفل زفاف جيلان علاء وعز شهوان، كان يوم 14 أكتوبر الماضي، بحضور عدد من نجوم الفن، أبرزهم: مصطفى قمر، وهلا رشدي، وتامر فرج، بجانب عدد من أهل وأصدقاء العروسين.