رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

عمر كمال غاضبا: "اتقال علينا كلام يجرح واننا شواذ".. وهذه حقيقة قبلة عبد الباسط حمودة (فيديو)

عمر كمال وعبد الباسط
عمر كمال وعبد الباسط حمودة

عبر المطرب عمر كمال، عن غضبه الشديد، بسبب الجدل المثار حول الصور المتداولة عبر مواقع التواصل الاجتماعي التي تظهر قبلته للنجم الشعبي عبد الباسط حمودة في فمه خلال حفلة الأخير بالساحل الشمالي.

وظهر عمر كمال في بث مباشر عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، ليكشف تفاصيل الصورة المتداولة ويوضح حقيقة الأمر، وقال: "أنا كنت شغال في مكان وقريب مني جدًا النجم عبد الباسط حمودة ليه كل الاحترام والتقدير، وكنت ماشي بعربيتي سمعت صوته بيغني وشغال وإحنا لينا نجاحات مع بعض منها أغنية ضيعنا وأخيرًا أغنية حلوين، وقولت فرصة حلوة نغني الأغنيتين على المسرح مع بعض، وعندما طلعت المسرح وأنا اعتادت لما اشوفه ارحب بيه وابوس رأسه ولكن في حركة عفوية نزل راسه فظهرت البوسه بالشكل المتداول في الصور وهي غير مقصودة تمامًا".

وأضاف عمر كمال "وكمية الكلام الجارح عليا وعلى الراجل المحترم غير عادية، اتقال علينا كلام يجرح واننا شواذ ومثليين.. أكيد مش قصدي أبوسه في بقه، لما نجم زي دا يشوف كلام مش حلو مكتوب عنه ولما حد من أولاده أو عائلته يشوف كم التعليقات الجراحة بحقه ده شيء مؤذي ومش حلو يا جماعة، وفيه ناس في البلد أهم مني روحوا اتكلموا عنهم منهم علماء وطلاب الثانوية العامة وغيرهم وناس مش لاقية تاكل".

وتابع عمر: "أنا بسمع كلامكم جدا، يعني لما قولتوا مافيش راقصات فعلا مبقاش فيه راقصات، وفعلا طرحت مؤخرا كليب حلوين ومفيش بنت عدت حتى من قدام الكاميرا، والواحد من ساعة مشكلة النقابة في أمريكا والواحد أتخرس ومبقيتش يتكلم لا بالحلو ولا بالسيئ".