رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

محمد صلاح يفجر مفاجأت عن مكة وماجى فى حواره مع إسعاد يونس

محمد صلاح واسعاد
محمد صلاح واسعاد يونس

 

كشف النجم  محمد صلاح كابتن منتخب مصر ونجم   ليفربول الإنجليزي مفاجأت كثيرة خلال حلوله ضيفا على إسعاد يونس في بث مشترك عبر قناتي dmc والأولى بالتلفزيون المصري.

أسرار خاصة عن مكة وماجى 

وأعلن محمد صلاح كابتن منتخب مصر وليفربول الانجليزى فى الجزء الأول من الحلقة عدة مفاجأت وتحدث عن أسرار كثيرة تخص حياته الخاصة وعلاقته بزوجته ماجى وابنتيه مكه وكيان خلال حواره مع إسعاد يونس. 

وتحدث أيضا محمد صلاح كابتن منتخب مصر ونجم ليفربول  عن دوره في حملة لا للإدمان، بجانب الحديث عن أهم مباراة في مسيرته الكروية خاضها مع منتخب مصر خلال حواره مع إسعاد يونس. 

وكل ما يلي على لسان  محمد صلاح كابتن منتخب مصر ونجم ليفربول فى حواره مع إسعاد يونس. 

واجهت مشاكل فى بداية مشوار احترافى  
" واجهت صعوبات في بداية مشوري الاحترافي لكنني قررت أن أصنع شيء مختلف عن باقي اللاعبين المصريين الذين احترفوا في أوروبا من قبل، شاهدت العديد من الفيديوهات الخاصة بالنجوم السابقين وكان هدفي أن أغير المفهوم السابق، إذا عدنا بالزمن لمدة 10 سنوات وسألنا المصريين هل تتوقع أن يكون هناك لاعب مصري ينافس على لقب أفضل لاعب في العالم سيقول لا ولكن الآن الأمر أصبح ممكنا.

" شرف لأي شخص أن يرتدي قميص المنتخب، أكون سعيدا وأنا ألعب بقميص المنتخب مع باقي زملائي، مباراة الكونغو التي منحتنا بطاقة التأهل لكأس العالم 2018 بروسيا أهم مباراة لعبتها في حياتي.

" ماجى زوجتى  تراعي مكه وكيان  بشكل دائم نظرا لانشغالى سواء  في النادي أو مع المنتخ ومهما تحدثت عنها لن أوفيها حقها.

 'ماجى  هادئة ولا تتابع مواقع التواصل وأنا وهي مثل بعض، وأنا برج الجوزاء لكن ملامح البرج مبتبانش عليا كان زمان.

' ماجي  بتطبخ حلو وأنا كمان بطبخ، أصنع أكلات مختلفة بيض وأفوكادو والشوفان، بعرف أعمل فطار كويس أوي، في سويسرا كنت بعمل لوحدي لكن.

' ماجي اقترحت اسم مكة من يوم ما عرفنا بعض، الاسم موجود ولكن لم يسميه أحد وقولتها لما نيجي نخلف هيكون كل الناس سمت مكة، والآن مكة تريد السيطرة على المنزل كله، لكن كيان أيضا لديها شخصية قوية

' أحاول التألقم على أي بلد أذهب إليها، يجب التأقلم مع عادات وتقاليد البلد من أجل النجاح

" مكة عندها طاقة طول الوقت ويعجبني شخصيتها القوية، كما أنها عنيدة ومبتسكتش على أي حد ياخد الجاحة بتاعتها، ولو عايزة حاجة بتاخدها، ودي حاجة بتبين إنه ا في المستقبل هتسعى لتحقيق أحلامها.

" طول عمري وأنا صغير كان نفسي يبقى عندي ولد لكن لما جالي البنتين بقى ولا فارق معايا أي حاجة.

مصدوم من اختيارات البالون دور 

' صُدمت من اختيارات البالون دور، مش بحب نظرية المؤامرة ومعرفش هما اختاروا البلون دور بناء على إية وحقيقي معرفش

" معرفش الاختيارات مبنية على إية في جايزة ذا بيست، شوفت النتيجة وخلاص، مش ببقى مبسوط، بس في الأخر هعمل إية، بحس لو الناس شايفة المفروض أبقى موجود والعالم كله بيقول إية دة إزاي مش موجود دة بالنسبالي أهم حاجة.

" الناس كلها نفسها تعرف ماما بتدعيلي تقولي إية، لحد دلوقتي لسة مش عارف.