رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

بالفيديو والصور.. خناقة في حب سعد الصغير.. شتائم وهجوم ورسالة رومانسية

سعد الصغير
سعد الصغير

 

 

أثار الفنان سعد الصغير ضجة كبيرة عبر مواقع التواصل الاجتماعي، بعد انتشار خبر زواجه من فنانة شابة تدعى "برلنتي عامر".

 

وبدأت القصة عندما نشرت برلنتي عامر، عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" مقطع فيديو يظهر من خلاله الفنان سعد الصغير وهو يوجه لها التهنئة بعيد ميلادها.

 

وقال "الصغير" في مقطع الفيديو: "برلنتي.. كل سنة وأنتي طيبة حبيبة قلبي.. مراتي برلنتي عامر بقولك كل سنة وأنتي طيبة ويارب نبقى مع بعض السنة الجاية.. وعيد ميلاد سعيد عليكي ياحبيبتي.. أنتي وش الخير عليا وكل الدنيا ليا.. حبيبي أم أدهم".

 

وعلقت برلنتي عامر، على الفيديو قائلة: " ربنا يخليك ليا يا جوزي علي العموم الست المحترمة اللي انا شخصيا بحبها طنط أم محمود مرات سعد الأولي بتبعت ناس تشتمني علي العموم أنا عمر ما حد شتمني هنا وبتقول كلام غريب جدا حسبي الله ونعم الوكيل ".

 

ومن جانبها، ردت نور الهدى، الزوجة الأولى لسعد الصغير ووالدة أولاده، عبر حسابها الشخصي على "فيسبوك" قائلة: عمري وحياتي ودنيتي بحمد ربنا أنى فعلا عرفت اربى رجاله أتشرف بيهم  سندي وعمري كله دول تربيتي وشقي عمري كله توتي وحودة ومنه ومودى يارب يديني طولت العمر وافرح بيكو وأعيش واربي عيالكو زى ماربتكو".

 

وتابعت:" حسبي الله ونعمه الوكيل يارب أشوف فيكو يوم يارب".

 

وربط العديد من الجمهور اسم "برلنتي"بالفنانة الشابة برلنتي فؤاد، التي خرجت عن صمتها لتوضح سوء التفاهم في تداول شائعات زواجها من سعد الصغير ، ونشرت صورة تجمعها بالأخير وزوجته الأولى، وكتبت على الصورة قائلة: " تنويه هام جدا مكنتش حابه اتكلم لاني مش بهتم ولا فاضيه بس الموضوع زاد عن حده".

 

وأضافت "وأنا ليا حق التوضيح والرد جالي اكتر من مكالمة حول موضوع زواج سعد الصغير من شخصيه تدعي اسم( برلنتي) وهي اسمها الحقيقي (هدير محمد  محمد فتحي ).. وليس برلنتي لان في أخبار كاتبه زواج سعد الصغير من برلنتي فقط في أشخاص كتير افتكرتني أنا".

 

وأوضحت برلنتي فؤاد:"أولا الراجل ده النجم سعد الصغير  بعتبره اخويا الكبير ومراته أم أولاده اكتر من أخت بالنسبالي وأولاده أخواتي وبكن ليهم جميعا كل احترام وتقدير وربنا يخليهم لبعض وفي ناس كتير عارفه معزتهم عندي.. وطبعا غصب بن عن للي بيسألوني لأنهم عارفين اسم برلنتي واحد فقط في الوسط الفني للي هو أنا مفيش تاني وفعلا مفيش تاني".

 

واختتمت رسالتها:"محدش يستخدم اسمي في جمله مفيدة للترويج أو الشهرة وهذا توضيح مني أنا شخصيا حول ما تردد الساعات الماضية لان الواحد بيحب يحافظ علي مكانته وسمعته واحترامه ووضعه واسمه . شكراً (برلنتي فؤاد)".