رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

شيماء سيف تواجه التنمر على نجل محمد رمضان: الفنان لو خبى ابنه تمسكوه تبهدلوه!

شيماء سيف وزوجها
شيماء سيف وزوجها مع محمد رمضان

 

علقت الفنانة شيماء سيف، عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" على ما تعرض له "علي" نجل الفنان محمد رمضان من تنمر وعنصرية بسبب لون بشرته خلال الساعات القليلة الماضية.

 

وقالت "شيماء": "الفنان او الفنانة من دول لو خبئ ابنه عن الأضواء او حط على وشه فى الصور قلب او اى حاجة عشان ميتعرفش ويعيش حياة طبيعية  تمسكوه تبهدلوه وهات يتلقيح وهو فاكر نفسه مين وهو يعنى محدش خلف غيره وكلام من ده كتيرررر يضايق ويسم البدن".

 

وأضافت " ولو عاش حياته طبيعى ونزل صور ولاده تستلموه تريقة هو وعياله واهله بلا رحمه والكارثة أن التريقة على لون وشكل يعنى هو ملوش اى ذنب وانت ياجميل يالى مفيش فيك غلطة بتعترض على خلقة ربنا طب نعمل ايه طيب ؟! والسؤال هنا كمان الى بيكتب كده ده ضميره مش بيئنبه ولو لحظة صغيرة ؟!".

 

وتعرض الفنان محمد رمضان وابنه "علي" لتنمر من أحد متابعيه بسبب لونهما الأسمر، وكشف عن تفاصيل هذه الواقعة عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، بعد ما نشر صورة تجمعه بنجله من كواليس أحدث أعماله الغنائية "كورونا" التي يصورها على طريقة فيديو كليب، وعلقت أحد المتابعات على هذه الصورة قائلة: "إسود زي أبوه .. المصيبة ان محدش من عياله في جمال أمهم ولا لونها".

 

وجاء رد محمد رمضان عليها: "انا فخور بلوني ولون ابويا واولادي .. اللي ربنا خلقه ومبسوط ان ولادي هيطلعوا ضد العنصرية والدليل ان امهم وأبوهم لونين مختلفين عن بعض".