رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

بسمة وهبة عن مصر: "برغم تناقضاتها هتفضل غالية وفي القلب"

بسمة وهبة
بسمة وهبة


شاركت الإعلامية بسمة وهبة، فيديو لها، عبر صفحتها الشخصية بموقع تبادل الصور والفيديوهات "انستجرام" وهي داخل الطائرة في طريق عودتها لمصر، بعدما كانت برفقة ابنها في سويسرا.

وعلقت "وهبة" على الفيديو: "أحلى من بلدنا، مصر بكل ما فيها، بكل تناقضاتها، هتفضل غالية وفي القلب دايما، والنهاردة بنحتفل بذكرى عزيزة على قلوبنا، ذكرى الانتصار اللي جه بعد وجع ومواجهة وجهد وتضحيات".

وتابعت: "ذكرى أكتوبر وإنتصار جيش وشعب سوا، إيديهم في إيدين بعض قدروا يواجهوا الصعب ويعدوا.. قدروا ينتصروا على العدو.. جيشنا المصري العظيم، الدرع والسيف، شعبنا العظيم وروحه اللي مابتنهزمش أبدا، كل ذكرى أكتوبر وإحنا فاكرين إن الإنتصار بييجي بالتعب والمحاولة،  وإن مافيش أغلى من مصر نضحي عشانها ونفديها بأرواحنا.. #بسمة_وهبة.. #باب_للأمل..#نصر_اكتوبر".

وكانت الإعلامية بسمة وهبة تعرضت لأزمة، إذ توقف برنامجها "شيخ الحارة" خلال شهر رمضان الماضي، بعد الحلقة المثيرة بالجدل التي استضافت خلالها ياسمين الخطيب، ما أدى إلى تقديم استقالتها من قناة "القاهرة والناس".

View this post on Instagram

مافيش أحلى من بلدنا ، مصر بكل ما فيها ، بكل تناقضاتها ، هتفضل غالية وفي القلب دايماً ، والنهاردة بنحتفل بذكرى عزيزة على قلوبنا ، ذكرى الإنتصار اللي جه بعد وجع ومواجهة وجهد وتضحيات .... ذكرى أكتوبر وإنتصار جيش وشعب سوا ، إيديهم في إيدين بعض قدروا يواجهوا الصعب ويعدوا ... قدروا ينتصروا على العدو ، جيشنا المصري العظيم ، الدرع والسيف ، شعبنا العظيم وروحه اللي مابتنهزمش أبداً ، كل ذكرى أكتوبر وإحنا فاكرين ، إن الإنتصار بيجي بالتعب والمحاولة ، وإن مافيش أغلى من مصر نضحي عشانها ونفديها بأرواحنا ..... #بسمة_وهبة #باب_للأمل #نصر_اكتوبر

A post shared by Basma Wahba (@basma_wahba) on