رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

علا رشدي تضامنا مع فلسطين: إحنا معاكم وفي ضهركم (فيديو)

علا رشدي
علا رشدي

نشرت الفنانة علا رشدي عبر حسابها الرسمي على موقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام"، مقطع فيديو لها خلال تطوعها في الهلال الأحمر المصري من أجل تجهيز المساعدات لأهل غزة.

وقالت علا رشدي في الفيديو: "النهاردة أنا في الهلال الأحمر جيت اشوف المنظمة دي هي NGO،هما مش بس بيعملوا كراتين اكل هما بيعملوا مساعدات لكل الناس في وقت الكوارث ودي معموله من أكتر من 100 سنة وليها تمويل جامد جدا".

وأضافت علا رشدي: "مبسوطة اني معاهم وبشارك في توصيل الحاجات لغزة وأول ما المعبر يفتح وهما اكدولنا أنه هيفتح قريب جدا، فاول ما يفتح هيدخلوا الحاجات لغزة أكل وخيم ومستلزمات طبية وكل حاجة محتاجنها ودي مش إعانة دلوقتي بس هما بيساعدوا على مدار السنة فياريت لو تقدروا تتبرعوا أو تساعدوا بأي شكل".

فيلم ثانية واحدة

يذكر أن أخر أعمال الفنانة علا رشدي مشاركتها في فيلم "ثانية واحدة"، والذي تدور أحداثه في إطار رومانسي كوميدي، حيث يتعرف شاب على فتاة ويتسبب لها في الكثير من المشاكل، ثم يتعرض لحادث يقلب حياته بشكل كبير.

أبطال فيلم ثانية واحدة

يشارك في بطولة فيلم "ثانية واحدة": دينا الشربيني، مصطفى خاطر، بيومي فؤاد، علا رشدي، سوسن بدر، أحمد الفيشاوي وغيرهم من الفنانين، وهو من تأليف مصطفى حمدي وإخراج أكرم فريد.