رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

مخرج «المعلم» عن مصير المسلسل بعد حريق استديو الأهرام: مش مهم

حريق استديو الأهرام
حريق استديو الأهرام

حرص المخرج مرقس عادل على توضيح سبب حريق استديو الأهرام، مكان تصوير مسلسله «المعلم»، والذي وقع فجر، اليوم السبت، كما كشف مصير تصوير باقي العمل.

وكتب، عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، قائلًا: «شكرًا لكل الناس اللي بتكلمني تطمن علينا من إمبارح مش عارف أرد من كتر المكالمات والرسايل بشكركم حقيقي على محبتكم واهتمامكم».

وتابع: «الحمد لله إحنا بخير وكنا خلصنا اليوم ده تصوير في الاستديو وروحنا وبعدين حصل الحريق فموضوع إنه حصل بسبب تصوير مشهد ده مش حقيقي ودلوقتي كل المهم إن  إحنا نطمن على الناس اللي حوالين الاستوديو والأرواح لأن دي أهم حاجة».

وأكمل «مرقس»: «أنا بعد ما وصلت البيت جالي الخبر رجعت لقيت منظر مهيب جدًا جدًا وكل حاجة راحت وصدمة ومشاعر متداخلة كتير ربنا يهون على الجميع ويطمنا على كل أهالي المنطقة والحمدلله عرفت إن مفيش خساير في الأرواح».  

وأضاف: «وبالنسبة لمكالمات وأسئلة الأساتذة الصحفيين عن خساير المسلسل ومصيره والحاجات دي صدقوني مش ده المهم دلوقتي بالنسبالنا ولا قادرين نفكر فيه.. دعواتكم لينا وشكرًا من قلبي لكم المكالمات والرسايل اللي بتأكد المحبة والدعم».

مخرج «المعلم» يوضح تفاصيل حريق استديو «الأهرام»

مسلسل «المعلم» بطولة: مصطفى شعبان، وسهر الصايغ، وهاجر أحمد، وسلوى خطاب، ومنذر رياحنة، وسارة نور، وهو تأليف محمد الشواف، وإخراج مرقس عادل.