رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

غضب أولياء الأمور والطلاب من تسريب امتحان الانجليزي بالاسكندرية

انهيار وبكاء طلاب الاعدادية بقليوب من امتحان العلوم

النبأ

رصد أولياء أمور مدارس مصر سير الامتحانات للصف الثالث الإعدادى بجميع المحافظات حزن فى قليوب من العلوم فرحة الطلبة من الجبر بالجيزة الإنجليزى طويل فى الإسكندرية.

وقالت سماح الحبشى مؤسس أولياء أمور مدارس مصر عن تلقى الجروب العديد من الشكاوى خلال متابعة سير اليوم الثانى من إمتحانات الشهادة الإعدادية بالعديد من المحافظات لمتابعة ورصد شكاوى اولياء الامور والطلاب من سهول أو صعوبة الامتحان.
و أشارت الحبشى إلى  انتشار حالة من الحزن على طلاب الشهادة الإعدادية بمحافظة القليوبية بعد صعوبة امتحان العلوم القليوبية، وصلت لحد الإنهيار بعد خروج الطلبة من الامتحان و البكاء وسط حاله من الذهول "الطلاب" هو ده يتحل طول ولا عرض.

فى الوقت الذى سيطرت فيه حالة من السعادة على طلاب القاهرة والجيزة من سهولة امتحان الجبر فرحة "الطلاب". شكرًا للي حط الامتحان ربنا يفرحك ذي ما فرحتنا..

و أضافت بإنه  تباينت رود الأفعال حول امتحان اللغة الانجليزية فى محافظة الاسكندرية بعد الطلاب اشتكى من وجود اسئلة صعبه تحتاج مجهود وو قت  فى الحل والبعض الآخر قال ان الامتحان سهل وفى مستوى الطالب المتوسط.

فحين اجمع  "الطلاب" على إنه  طويل شويه بس حلينا الحمدلله،كما سيطرت حالة من الغضب على كلا من اولياء الامور والطلاب من  تسريب الامتحان على مواقع التواصل الإجتماعى وعلى  السوشيال ميديا
"الطلاب" ده كده يبقي اللي يذاكر ذى  إللى  ما ذاكرش..