ads
ads

ناهد السباعي تدافع عن يوسف الشريف: رفضت أحد المشاهد المثيرة (فيديو)

ناهد السباعي
ناهد السباعي


دافعت الفنانة ناهد السباعي، عن حرية الأشخاص بوجه عام، تعليقاً على الجدل المثار حول تصريحات الفنان يوسف الشريف حول اشتراطه عدم ملامسة النساء في عقوده المبرمة مع شركات الإنتاج.

وقالت "ناهد" خلال حوارها مع الإعلامية لميس الحديدي، عن طريق تطبيق "زوم" :لناس بتدافع عن حريات كتيرة الفترة دي إشمعنا يوسف مش متقبلين حريته؟، لازم نحترم حرية الاختيار الناس بتدافع عن الحرية الجنسية والعقيدة ليه تنتقدوا شخص عنده قناعات مختلفة معايا".

وكشفت عن موقف تعرضت له مع أحد المخرجين دون ذكر اسمه، وقالت: "وأنا بالمناسبة هقول حاجة بدون ذكر أسماء كمثال عرض عليا فيلم وقال لي المخرج بعد ما تاخذي "الدش" اتصوري بملابس "داخليه" معينة ورفضت ، وقلتله مش موجود ده في الأسكربت اللي اتعرض عليا، وقال لي وقتها "إشمعنا يعني ما أنتي اتصورتي بالمايوه في فيلم يوم للستات" رديت عليه وقلتله يفرق لأني أتصور بالمايوه عادي لكن بالملابس دي لا.


واستكملت ناهد السباعي: "عشان كده ضربت مثال كل واحد له خطوط حمراء، يوسف نجم كبير وعمل مشاهدات وله قاعدة جماهرية، ليه بقى لما يقول رأيه ولو ماضيقكش كمشاهد تعترض عليه!".

يذكر أن شاركت الفنانة ناهد السباعي في الموسم الرمضاني الماضي، بمسلسل "النهاية" وهو من بطولة: يوسف الشريف، وأحمد وفيق، وسهر الصايغ، وعمرو عبد الجليل، وأحمد وفيق، ومحمد لطفي، وباسم مغنية، وياسمين علي، ومحمود الليثي،باسل الزارو، ومحمد العمروسي، وممدوح الشناوي، ومحمود إمام، وفارس نصار، وشريف البردويلي، وأحمد صبري عباسي، ومجموعة من ضيوف الشرف وهم: شريف منير، ومحسن محي الدين، ومحمد كيلاني، ومحمد محمود عبد العزيز، ومحمد جمعة، وعمر الشناوي، وحسام داغر، وتأليف عمرو سمير عاطف وإخراج ياسر سامي.