رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

بالفيديو والصور.. أول ظهور لنجل هشام سليم المتحول جنسيًا

هشام سليم ونجله نور_
هشام سليم ونجله نور_ أرشيفية


ظهر الفنان هشام سليم لأول مرة بصحبة نجلته المتحولة جنسياً لولد نور، والذي بدي ظهوره بشكل رجل مكتمل لا ينقصه شيء ولا يبدو عليه التحول الجنسي من فتاة لولد.

ووجه الفنان هشام سليم في أول ظهور مع نجله نور عبر إحدى القنوات الفضائية رسالة لنجلة قائلاً:" أنت إبني وانا من أحضرتك لهذه الدنيا، وأنا من يجب أن يقف بجانبك وإن حدث أي شيء انا موجود لأجلك".

من جانبه وجه نور رسالة لوالدة هشام سليم:" شكراً لك يا أبي ولولاك لما كنت هنا موجود، وانت تقوم بكل ما تقدر عليه طيلة حياتك، نعم نخطيء ونعم تكون هناك مشاكل بيننا أحياناً وأنت أبقي وستبقي أبي مهما حدث"، ليقاطعه هشام قائلاً: "طبعاً غصب عنك".

وقال الفنان هشام سليم إنه لم يستشر رجال الدين في القصة المتعلقة بتحول ابنته "نورا" إلى "نور"، قائلًا: "ربنا مش طالب مننا إننا نحكم على حد، ربنا رحمته كبيرة أوي".

وتابع قائلاً: "محدش له الحق إنه يحاسبني أو يحاسب إبني لمجرد إنه شايف نفسه أحسن منه، ربنا اللي خالقنا وهو اللي يحاسبنا".

وأكد "نور"، نجل الفنان تأييده لكلام والده قائلًا: "الموضوع بيني وبين ربنا، وهو هيحاسبني.. مش أي حد تاني".

وتابع نور قائلاً:"قائلًا: "أنا مجرد بني آدم واللي شايفيني غلطان أو اللي بعمله حرام تعالى اتكلم معايا، أنا بني آدم كويس، بعمل خير وبحترم اللي قدامي، تعالوا اتكلموا معايا وشوفوا أنا مريت بإيه في حياتي".

وأضاف قائلاً:" أنا مصري وهفضل مصري ومش عايز أمشي وأسيب البلد.. ولو حصل إن الناس كلها كرهتني يبقى أنتوا بوظتوا حياتي متكرهونيش من غير ما تعرفوني".