ads
ads

بعد هجوم والدة محمد الشرنوبي.. أمل رزق لـ«النبأ»: مشوفتش ومش عايزة اشوف

أمل رزق
أمل رزق
شيماء محي
ads

بعد هجوم والدة محمد


تداول رواد مواقع التواصل الإجتماعي "بوست" لسيدة يقال إنها والدة المطرب محمد الشرنوبي، هاجمت فيه الفنانة أمل رزق، تعليقا على تصريح للأخيرة، أدلت به لأحد المواقع الإخبارية.


وقالت والدة الشرنوبي: "بجد اترددت كتير قبل ما أنزل البوست بس بجد الكلام جد قدامي بالصدفة، انتي بتجيبي سيرة شرنوبي ليه، بعد 4 سنين من فسخ قراءة الفاتحة.. على فكرة مفيش حاجة تشتمي عليها، وممكن الكل يدخل على البوست، ويشوف الكومنتات اللي مكتوبة هيعرف مين شرنوبي ومين أنتي".


وأضافت: "وعلى فكرة احنا ناس متربية جدا جدا، وكان ممكن أرد صح عليكي، واقولك مين اللي مش بيقدر البيوت المحترمة، ومين اللي ساب مين!!! بس أنا أكبر بكتير من إني أرد على كلام ملوش معنى والردود اللي على البوست كانت كفيلة ترد عليكي".


من جانبها ردت الفنانة أمل رزق على "بوست" والدة الشرنوبي، قائلة في تصريح لـ"النبأ": "أنا مشوفتش ما كتب ومش عايزة أشوفه، ولو اللي كتبت ماما الشرنوبي، فهي ست محترمة وأكيد كاتبة كلام محترم"، رافضة التعليق على ما كتبته والدة الشرنوبي.  


وكانت أمل رزق ردت سؤالها عن خطيب ابنتها "لمى كتكت"، حول خطيبها السابق محمد الشرنوبي، أكدت فيه أنها لم تشمت أبدا فيما يتعرض له "الشرنوبي" حاليا، لكن دا ذنب كل شخص دخل بيت، لم يعرف قيمته، لافتة إلى أنها لم تتعاطف معه مطلقا في أزمة إيقافه الأخيرة، قائلة "كل شخص عارف هو بيعمل إيه"، وهو ما دفع والدته للرد.


على صعيد آخر، تنتظر أمل رزق، بفارغ الصبر عرض المسرحية الجديدة لابنتها، الفنانة الشابة "لمى كتكت"، التي تحمل اسم "رسائل العشاق" التي تضم عددا من الوجوه الشابة، ويتم عرضها على المسرح العائم، يوم 20 نوفمبر الجاري.

 

 

 

بعد هجوم والدة محمد
بعد هجوم والدة محمد