رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

محمد أنور عن "الممر": "الفيلم ده هيرحمنا من الطريق إلى إيلات"

نان محمد أنور
نان محمد أنور

عبر الفنان محمد أنور، عن سعادته بعرض فيلم "الممر" تليفزيونيًا، بمناسبة نصر أكتوبر المجيد، عبر صفحته الشخصية بموقع "انستجرام".

وكتب "أنور"، علي بوستر الفيلم: "لأول مرة في حياتي أشوف فيلم سينما لما يتذاع في التليفزيون، مصر كلها تتفرج عليه في البيوت والقهاوي.. والناس مبسوطة جدًا، أولًا لأن الفيلم حلو، وثانيا إنه الفيلم ده هيرحمنا من الطريق إلى إيلات والرصاصة لا تزال في جيبي، ودي أفلام عظيمة جدًا جدًا جدًا، بس بقت مقرر علينا في كل مناسبة وطنية.. شكرًا لأبطال وصناع فيلم الممر على الفيلم المحترم ده، ويا ريت ده يبقى البداية، وما نقعدش ثلاثين سنة كمان لحد ما يتعمل فيلم تاني عشان يرحمنا من الممر".

يذكر أن الفيلم سوف سيتم عرضه الخميس المقبل الموافق 10 أكتوبر على قناة "DMC" في تمام الساعة 11 مساءً، ويعاد مرة أخرى يوم الجمعة الموافق 11 أكتوبر على القناة الأولى المصرية في تمام الساعة 10 مساء.

View this post on Instagram

لأول مره في حياتي اشوف فيلم سينما لما يتذاع في التلفزيون مصر كلها تتفرج عليه في البيوت والقهاوي والناس مبسوطه جدا اولأ لان الفيلم حلو وثانيا انه الفيلم ده هيخلينا نتفرج علي افلام وطنيه جديده غير الطريق الي ايلات والرصاصه لا تزال في جيبي ودي افلام عظيمه جدا جدا جدا واتربينا عليها كلنا بس بقت مقرر علينا في كل مناسبه وطنيه وكنا محتاجين لافلام جديده وخصوصا ان تاريخنا مليان بطولات شكرا لأبطال وصناع فيلم الممر علي الفيلم المحترم ده وياريت ده يبقي البدايه ومانقعدش ثلاثين سنه كمان لحد مايتعمل فيلم تاني زي الممر

A post shared by Mohamed Anwar (@mohamedanwar71) on