رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

بالصور.. إهانة مصطفى رياض وحسن وشاكر ومنعهم من دخول الملعب

شاكر عبد الفتاح بعد
شاكر عبد الفتاح بعد منعه من دخول الملعب


هاجم مؤمن شاكر عضو مجلس إدارة نادي الترسانة السابق ونجل شاكر عبد الفتاح نجم الجيل الذهبي للشواكيش الإدارة الحالية بعدما فشل رموز النادي دخول ملعب ستاد حسن الشاذلي لحضور مباراة الفريق مع اف سي مصر .

وكتب عضو مجلس الشواكيش السابق عبر صفحته الشخصية على موقع التواصل الإجتماعي فيس بوك رسالة لأعضاء المجلس الحالي قائلا " أولاً: مبروك لنادينا العريق الفوز الغاااالي جداً وثلاث نقاط هامة جداً وإن شاء الله الفوز في المبارتين القادمتين والصعود والعودة لمكانة نادي الترسانة الطبيعية.

ثانياً: رسالة بكل أدب وإحترام لأعضاء مجلس إدارة نادي الترسانة
في جميع الأندية المحترمة "رموز النادي القدامي" ليهم كراسي بأسمائهم في المقصورة قبل أي حد..نجوم النادي هما اللي شقيوا وتعبوا وحفروا إسم النادي اللي إنتوا قاعدين علي كراسيه دلوقتي، قيمة الكرسي اللي حضراتكم عليه من قيمة هؤلاء الرموز.


وقال مؤمن.. ما ينفعش "مصطفي رياض ومحمود حسن وشاكر عبدالفتاح" مع حفظ الألقاب يقعدوا يتفرجوا علي مباراة للترسانة (في ملعبنا) من خلف الأسوار عشان حضراتكم تقعدوا في المقصورة وتقفلوا الأبواب وسايبين الشرطة تتحكم فينا وفي جمهور الترسانة الوفي اللي فيهم ناس مُسنين جايين من الشرقية وإسكندرية عشان تشجع فريقها.

وللأسف دخول المقصورة علي الكيف وتبقي مليانة بالأصحاب والقرايب والمطبلاتية (زملكاوية وأهلاوية) الذين لا يمتوا للترسانة بصلة، ونجوم الترسانة وجمهورها الأصيل (اللي بيدفع من جيبه) وبيروحوا وراها في كل مكان يبقوا قاعدين بره مش عارفين يدخلوا.


وأختتم عضو مجلس الشواكيش السابق كلامه قائلا " والله والله والله الكراسي لو دايمة كانت دامت للي قبلكم، أتمني إنكم تقدرّوا إسم النادي ونجومه وجمهوره اللي بتمثلوه وهم الوقود الحقيقي للفريق مش أي حد تاني وأستثني مما سبق "محمد طارق" الوحيد من المجلس اللي فضل واقف بره مع الجماهير حتي نهاية الشوط الأول وعمل ما في إستطاعته وكان بيحاول يلاقي حل. (لكن إيد واحدة ما تصقفش) .


من جانبه أبدى شاكر عبد الفتاح إستيائه وحزنه الشديد لما حدث معه ومع زملائه وباقي أعضاء النادي متهما الإدارة بما حدث مشيرا إلى أنهم جاملو أصحابهم وأصدقائهم على حساب المشجعين الحقيقيين للفريق وجماهير الشواكيش التي تؤازر الفريق .


في نفس السياق رفضت جماهير وأعضاء الشواكيش ماحدث تجاه رموز النادي وأتهمت الإدارة بإهانتهم وإهانة تاريخ الشواكيش خاصة هم من صنعو إنجازاته وبطولاته .

وطالب جماهير الشواكيش المجلس الحالي رئاسة طارق سعيد بضرورة تقدم إعتذار رسمي لنجوم ورموز النادي السابقين بعدما حدثت ساقطة كبيرة لم تحدث من قبل في تاريخ أي مجالس إدارات ويتم منع هؤلاء النجوم .

في سياق أخر تمكن الفريق بقيادة المدير الفني علاء نوح من الفوز على إف سى مصر بهدفى عبد الله ناصر وعمرو سمير ليواصل صدارته للمجموعة الثانية القاهرة برصيد 53 نقطة، ويطارده نجوم المستقبل على القمة برصيد 52 نقطة بعد الفوز على البنك الأهلى بهدف نظيف.