رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

ننشر نص رسالة «الواتس أب» التي أوقعت بغادة إبراهيم.. وسر تورطها في قضية آداب عام 1992

غادة إبراهيم
غادة إبراهيم

استكمالا لانفراد «النبأ» بكشف تورط الفنانة غادة إبراهيم في إدارة شقق للدعارة في أرباج المعادي استار، نرصد في السطور التالية، نص رسالة الواتس أب التي أوقعت بغادة في قبضة رجال الادارة العامة لحماية الاداب، وعلاقتها بفتاة الليل الاء التي كانت السبب في الوقوع بها، وسر تورطها في قضية آداب عام 1992 وحبسها لمدة 6 أشهر.

س: ما هي صلتك برقم الهاتف المحمول رقم 0122215.... ؟
ج: ده التليفون بتاعي.

س: ما قولك في ما جاء في تحقيقات النيابة في انه بتفريغ محتوي الهاتف المضبوط بحوزة المتهم اشرف خلف تبين وجود محادثة نصية بينك وبينه علي تطبيق "واتس اب" بتاريخ 2/يناير 2016 نصها كالاتي 
ارسل: كلمي ... عايزك ضروري
فأجابت: حاضر هكلمها فين الفلوس.
فأرسل: لما اجيلك معايا انزلك انا في 35.
فأجابت: ماشي وسيجارة.
فأرسل: طيب بس الحشيش في برج 6 ابعت اجيب بس بعدين.
فأجابت: بعدين مفيش مشكلة 
فأجاب: طيب نازل دلوقت 
فأجابت: الشقة فيها ام شريف ورانيا حتي الناس بتتفرج عليه.

ج: انا مبدخنش ومبشربش حشيش هو بيهزر ومعرفش هو ليه بعت كده.
ملحوظة.. طلب وكيل النائب العام من الفنانة فتح الهاتف الخاص بها ثم فتح تطبيق الواتس اب الخاص بالهاتف لقراءه الرسائل النصية بينها وبين المتهم، رفضت الفنانة مدعية ان الهاتف عليه الكثير من الصور العائلية التي لاترغب في ان يضطلعوا عليها.

س: ما قولك في ما جاء بالمحضر المؤرخ 27/2/2016 المحرر بمعرفة العقيد محمد حلمي انه بالاستعلام عن اسمك بمصلحة الامن العام تبين وجود سابقة ضبط بقضية ممارسة دعارة عام 1992 جنح القاهرة آداب عامة وذلك بالقضية رقم 1202 لسنة 1992 والتي تفيد بحبسك 25/2/1992 الي 25/8/1992؟
ج: اللي حصل في القصة دي كنت عايزة ابتدي تمثيل وكنت بكلم ممثلة اسمها اجلال ذكي وبعد كده اتعملت قضية دعارة واتجاب فيها كل البنات اللي كانوا بيكلموها وفضلت محبوسة 6 شهور احتياطيا وطلعت انا وبنت تانية بس براءة وباقي البنات خدوا احكام.

س: ما قولك في ما جاء بأقوال آلاء طارق عن علمك عن قيامها بالذهاب الي الشقة الخاصة بك بالدور 35 بناءا علي طلبك انتي وسيدة تدعي فاطمة من اجل ممارسة الجنس مع الرجال؟
ج: انا معرفش الاء دي انا اعرفها عن طريق جريدة وفوجئت انها جابت سيرتي علي الرغم من انها مسكوها في شقة في برج تاني خالص وانا مليش علاقة بالشقة 35 لاني مأجراها وباخد فلوسها من اشرف بس.

س: ما قولك في ما جاء في انك تتقاضين في اليوم مبلغ 3000 الاف جنية يمثل نسبتك نظير تقديم فاطمة النسوة الساقطات للرجال من راغبي المتعة الجنسية؟
ج: محصلش انا مليش علاقة بالشقة دي انا مأجراها قانون جديد.