رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

محضر شرطة يكشف عن أزمة تتعلق بـ«الكلاب» في الرحاب

الكلبة
الكلبة


أعربت إحدى سكان الرحاب عن استيائها من pets world clinic al rehab، بعد تعرض إحدى كلابها للضرب والافتراس أثناء تركها لمدة ليلتين في "الموتيل" لعدم استطاعتها اصطحاب الكلاب معها أثناء سفرها. 
 
وقالت في منشور لها على صفحة " أخبار سكان مدينة الرحاب"، يا جماعة أنا كنت مسافرة  يومين وماكنش ينفع اخد كلابي معايا لظروف معينه ووضعتهم فى موتيل بالرحاب اسمه pets world clinic al rehab.
 
وتابعت: تركت كلبتين واحدة white german وأخري pomeranian، رجعت أستلمهم بعد يومين الدكتور في الموتيل حصل على تكلفة إقامة الكلبتين، عادى جدا وكأن مفيش حاجه وتساءل بمنتهى البرود هو كلابك بيضربو بعض قلتله لا طبعا بيحبو بعض وأخبرني أن الكلبة الجيرمن ضربت الأخرى.

وبالرغم من أن الفتاة دفعت إقامة للكلبتين على أن كل منهم يوضع بمفرده، إلا أن دكتور الموتيل أخبرها بوضعهم في مكان واحد، وقال لها "أصل فى واحدة فيهم ماكنتش بتاكل قلت أحطهم سوا"، وفوجئت الفتاة أن الكلبة الصغيرة بتموت، وطلب منها دكتور الموتيل أخذ الكل لمدة أسبوع لمعالجتها ولكنها رفضت. 

وأضافت "اخذت الكلبة لمستشفى القوات المسلحة وعلمت أن الجرح منذ يومين وغير منظف أصلا، وتم تركيب كنيولا لها وتم حلق شعرها لأن الجروح كانت منتشرة في جسمها والدكتور قال الكلبة دى اللى عضها مش كلب كبير لو كلب كبير كانت ماتت علطول "معني ذلك إنه لم يتم وضعها مع الكلبة الجيرمان الكبيرة".

وقالت: "ذهبت وقمت بتحرير محضر فى القسم برقم ١٩ أحوال ٢٠١٨/١٧١١٤ نقطة الرحاب من فضلكم افضحو الناس دى لأنهم بيتجرو بس فى حيونات لا حول لها ولا قوة، هنزل ليها صور قبل موديها وصور بعد مرحت أخدها وكمان حطيت اللوجو بتاع العيادة والموتيل وطبعا الدكتور متصور وهو بيسلمنى لافى لو سمحتو  الموتيل بجد سئ جدا.