رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

بالصور.. وصلة «ردح» بين سما المصري وغادة عبد الرازق

غادة عبد الرازق وسما
غادة عبد الرازق وسما المصري


أعربت الفنانة غادة عبد الرازق، عن استيائها من الفنان أحمد الفيشاوي؛ عقب اللفظ الخارج الذي ذكره في كلمته الافتتاحية بمهرجان "الجونة السينمائي"، الذي انطلقت فعالياته مساء أمس، الجمعة.

وقال "أحمد" عن الشاشة التي كان سيُعرض عليها فيلمه "الشيخ جاكسون": "مش عارف إزاي هنشوف الفيلم على الشاشة الـ*** دي"؛ نظرًا لعدم استقرارها؛ بسبب وجود عاصفة هوائية.

ونشرت "غادة"، عبر حسابها الرسمي على موقع الصور الشهير "انستجرام"، صورة لـ"الفيشاوي"، وكتبت عليها: "برافوووو.. اختيار سليم لشخصيات سليمة وجهة مشرفة مصر.. هي دي الديموقراطية.. الحرية الشخصية.. برافو مهرجان الجونة.. ياخسارة طلعتونا بأوسخ شكل.. شكرًا".



من جانبها، شنت الفنانة الاستعراضية سما المصري، هجومًا عنيفًا على "غادة"، على الرغم من عدم دفاعها عن "أحمد" بشكل مباشر.

وردت "سما" على "غادة" قائلة: "لو هتقولي إنهم ***.. فكلنا يا حبيبتي ***.. متزعليش.. وأنتي أولهم وأنا آخرهم.. متشتميش حد عشان محدش يشتمك.. عيب يا تيتة غادة".

وتابعت: "أحسن ما حد يفكرك بالفيديو.. كلنا وسط *** ربنا يرحمنا منه.. محدش عنده شغلانة غير الشغلانة الـ*** دي على رأي أحمد الفيشاوي هههه".

وأضافت: "لآخر مرة الوسط الفني كله ***.. وأنا أول واحدة بس بلاش يا ست غادة والنبي تجيبي سيرة حد.. الفيديو لسة مبردش وحياة أحفادك.. بلاش مصر كمان هو أنتي كل ما تتزنقي تقولي مصر.. خدتك في القصر تاني برضو.. عليا النعمة وسط *** من الـ***".



وكتبت "سما"، في تعليق آخر، لـ"غادة": "كلنا فاسدون لا أستثني أحدًا.. غادة وليلى وهيفاء وإلهام ونانسي والفيشاوي ومالك ومحمد رمضان وكمان سما المصري والكل كليله.. إحنا بصراحة وسط منشرفش أي حد".

وأشارت: "من الآخر وسط ملوث جدًا.. ولا تنسي يا أخت غادة الفيديو.. وأنا كمان مش ناسية صور المايوة والبكيني.. فـ بلاش تشتمي على حد.. كلنا ملطوطين.. ورجاء والنبي وحياة أحفادك ملكيش دعوة بمصر خاااالص.. مش كل ما نتزنق نقول مصر.. سبيها في حالها وحياة أبوكي".

وأوضحت: "من شوية كنتي بتمجدي في المهرجان.. ولما الفيشاوي غلط وقال كلمة بقا مهرجان ميشرفش مصر.. متخلينيش أقولك خدتك في القصر.. مالك أنتي ومال مصر.. ومالي أنا ومال مصر".

ونوهت بـ: "هو كل ما هنتزنق هنقول وطنية.. بصراحة إحنا كلنا كلنا منشرفش مصر.. والنبي خليكي في الفن الله يسترك ما يفضحك يا شيخة".