رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

«سلوكيات مشبوهة» تُثير غضب سكان الرحاب.. ومطالبات بتدخل «الأمن»

الرحاب_ أرشيفية
الرحاب_ أرشيفية


طالب أحد سكان مدينة «الرحاب» بضرورة تفعيل دور الأمن في المدينة بعد اكتشافه وجود «بنتين» من خارج المدينة، يبدو عليهما عدم الالتزام يستقلان سيارة لأحد الملاك في جراج إحدى العمارات بعد منتصف الليل.
 
وقال في منشور له على أحد جروبات موقع التواصل الاجتماعى «فيس بوك»: «يا جماعة أنا ساكن في مجموعة ٥ وإمبارح الساعة 3 بليل كان فيه بنتين صوتهم عالي جدا وضحك وقله أدب وملابسهم وأشكالهم بتدل أنهم من بره الرحاب، وبعد كدا وصلت عربية كيا سيراتو مش بتاعة حد نعرفه وراكنها في الجراج، والبنتين دخلوا معاه العربية فضلت مراقب الموقف فضلوا تقريبا جوا العربية لحد الساعة 3 ونص تقريبا وكنت نزلت عشان أصلي الفجر في المسجد وعديت من جنب العربية المشبوهة دي».

وتابع: «بعدين البنتين نزلوا وبرضو نفس قلة الأدب والقذارة والصوت العالي المشبوه ده، مش عارف يعني الأشكال دي مكتوبة علينا لغاية إمتي و إيه اللي بيخلوهم يختاروا الرحاب، وطبعا الأمن لا حياة لمن تنادي كأن الرحاب بقت ملجأ للقذارة دي».

وختم قائلا: «ياريت الأمن يشد شوية بدل ما هما فالحين بس في أنهم يقعدوا ميعملوش حاجة، وأسف جدا إني عرضت حاجة زي كده بس فعلا مش أول مرة حاجات زي دي تحصل».