رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

بالصورة.. مهزلة كبرى في كمباوند شهير في ٦ أكتوبر

بالم هيلز - أرشيفية
بالم هيلز - أرشيفية

حذرت إحدى سكان كمباوند بالم باركس التابع لشركة " بالم هيلز" بالتوسعات الشرقية بمدينة 6 أكتوبر  وتدعى "فاطمة طه" على موقع التواصل الاجتماعي " فيسبوك" جميع سكان بالم هيلز من عدم تواجد أمن وأمان بالكمباوندات المتواجدة بالمكان بعد تعرضها للسرقة في "البينت هاوس" الذي تسكن فيه في كمباوند "بالم باركس".

وقالت في منشور لها " إنها فوجئت صباح الأربعاء قبل العيد باختفاء حقيبتان من غرفة نومها وفيهما مبلغ 2600 جنيه، وحقيبة أخرى كانت بالدولاب لزوجها بها 35000 جنيه، وعندما أستيقظوا من النوم وجدوا باب منزلهم مفتوح مايدل أن الحرامي دخل من باب المنزل.

وقالت في المنشور الخاص بها على الفيسبوك " الحمد لله ربنا يعوض علينا في الفلوس بس نحس منين الأمن تاني، منين أقدر أسيب أولادي في البيت وانزل، مين هيحاسب أمن بالم باركس وأمن بالم هيلز كلها، أنا ليه بدفع عندهم أكتر بكتير من أي مكان تاني موجود في نفس الأماكن، أظن علشان الرفاهية والأمان، عايزة أوعي كل ساكني بالم هيلز خالوا بالكم ممكن يكون الأمن هو اللي سارقك، أنا بالنسبالي بشك حاليا في صوابعي.

ولو ماكنش هو اللي سارقني يبقي هو اللي تغافل في حمايتي أنا وأسرتي، عايزة أعرف موقف الكمباوند إيه وهيعملولي إيه علشان يرجعولي إحساس الأمان تاني ولا هو لازم يكون في قتيل علشان يتفاعلوا معانا".