رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

بالفيديو والصور.. «إسفاف» ميرنا مجدي يثير الجدل على «فيس بوك».. وهذا رد فعل الجمهور

ميرنا مجدي
ميرنا مجدي


حالة شديدة من الغضب والاستياء سيطرت على رواد ومتابعي مواقع التواصل الاجتماعي، خلال الساعات القليلة الماضية، والتي كانت "ميرنا مجدي"، متسابقة برنامج اكتشاف المواهب "آراب جوت تالنت"، سببًا فيها.

"ميرنا" قامت بنشر مجموعة من الفيديوهات، عبر صفحتها الرسمية على "فيس بوك"، ظهرت فيها بإطلالات غريبة وغير لائقة، كما قدمت عدة أغاني تحتوي على ألفاظ وإيحاءات غير مناسبة، ومليئة بالإسفاف، كما وصفها الجمهور.






وعلق أحد المتابعين ساخرًا: "عليها هزة وسط جامدة أحسن من أحسن رقاصة في مصر لا ولا الموضة لبسها كله على الموضة.. والمكيب بقى أهم نقطة في الموضوع.. بتحط ميكب أحلى من خبيرة التجميل.. يا جماعة دي جامدة جدًا.. أنتوا بتقولوا ايه بس.. مصر بتقع حد يلحقها عشان خاطري".

وأضاف آخر: "يخربيت الترامادول اللي يخلي الأشكال دي فاكرة نفسها سعاد نفسي".

وقال ثالث: "
خلصنا من الأخت بتاعة ركبني المونجيحة للأخت الفنانة الرائعة ميرنا سامحني يارب اللهم إني صائمة دخلنا في الأخت المبجلة ميرنا مجدي.. لا كده كتير بصراحة هنلاقيها منين ولا منين".







على الجانب الآخر، تعاطف كثيرون مع "ميرنا"، وأشاروا إلى أنها مريضة نفسيًا، وأنها تعيش بشكل غير سوي منذ وفاة أسرتها وتخلي باقي عائلتها عنها.

وقال أحدهم: "والله ياجماعة البنت دي صعبانة عليا جدًا.. هي مش حالة يضحك عليها.. دي مريضة.. وشكلها حصلها حاجة في حياتها وصلتها لكدا.. وشكلها وحيدة ومحدش بيسأل عنها ودا في حد ذاته قادر يوصلها للي هي فيه ناو...".