رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

رامي صبري يُهدد باعتزال الغناء بعد تعرضه لهذا الموقف

رامي صبري
رامي صبري


سيطرت حالة غضب على المطرب رامي صبري، بعد تسريب ألبومه الجديد "الراجل"، والذي كان مقررًا طرحه في 31 يوليو الجاري، وتداول العديد من نشطاء "السوشيال ميديا" أغاني الألبوم بجودة سيئة، مما يُهدد نجاح الألبوم عندما يتم طرحه في الأسواق بشكل رسمي.

وأعرب "صبري" عن استيائه لما حدث، وضياع مجهوده ووقته في هذا الألبوم حتى يتم تسريبه بهذا الشكل، وهدد باعتزال الغناء، عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" قائلًا: "مفيش أسوأ من إنك تشتغل في ألبوم سنة ونص بتفاصيله من تسجيل وكلمات وألحان وسفر لتركيا عشان تسجل حاجة مختلفة وتدفع فلوس أكتر عشان الكواليتي وبعدين تمكسج كذا مرة وتتعب الناس اللي شغالين معاك".

وأكمل: "وبعدين تروح تماستر الألبوم كله بره مصر عشان الكواليتي تبقي زي بره وبعدين ميعجبكش وبعدين ترجع تماستر الألبوم تاني هنا وتتعب الناس برضو وبعدين بعد كل ده تيجي شركة بكل بساطة تسرب الألبوم بكواليتي زي الزفت".

وأضاف: "كل ده عشان يحطوا voice over حصريا!! طب أعمل إيه أبطل مزيكا؟ طيب أبطل أغني؟ أعمل إيه؟ بجد أنا قرفت من البلد دي بجد.. تعبي وسهري على الشغل بكل بساطة.. ربنا ينتقم منكم بجد".




ويضم الألبوم الجديد 12 أغنية، وهم "غالي"، و"حلوة"، و"خسارة"، و"بنسى نفسي"، و"حب عمري"، و"أنا مش جاي أفكرها"، و"بطلي بقى"، و"اتقابلنا"، و"محبتش"، و"عامل تقيل"، و"مفيش واحد بيتعلم".

وتعاون رامي صبري في الألبوم مع مجموعة من الشعراء الكبار مثل أمير طعيمة، وتامر حسين، وأحمد على موسى، ووائل توفيق، أما الملحنين فكان من أبرزهم شادي حسن، وياسر نور، فضلًا عن أكثر من 8 أغنيات من ألحان رامي صبري بنفسه.