رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

خطوة بخطوة.. 5 طرق «سهلة» للفوز بـ«تذكرة مجانية» لحفل عمرو دياب الجديد

عمرو دياب
عمرو دياب





يستعد الفنان عمرو دياب، خلال الفترة الحالية، لإحياء حفل غنائي ضخم، يوم 23 مارس الجاري، وذلك في الجامعة الأمريكية.

وكشفت الجهة المنظمة للحفل عن سعر التذكرة، والذي كان 500 جنيهًا، وهو ما وجده الكثير من جمهور "الهضبة" مبلغًا باهظًا بالنسبة لهم، وبالتالي فقدوا الأمل في حضور الحفل.

من جانبه، حاول "باسم أنور" أحد مؤسسي "الجروبات" الخاصة بـ"عمرو دياب"، والذي يحمل عنوان "Crazy Amr Diab"، مساعدة أكبر قدر من عشاقه؛ لحضور الحفل، وذلك على طريقته الخاصة.

وأوضح "باسم" أن أكثر 10 أشخاص متفاعلين على "الجروب" حتى يوم 21 مارس، سيفوزون بـ"تذكرة" مجانية لحضور حفل "الهضبة".


"باسم" لم يكتف بهذه الفكرة، لكنه اقترح آخرى؛ لزيادة مساعدة أعضاء "جروبه"؛ إذ أعلن عن تنظيم 5 مسابقات جديدة؛ للحصول على تذكرة بالمجان.

وكتب "باسم"، عبر الحساب الرسمي لـ"الجروب" على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "هيكون في 5 مسابقات.. المسابقة الأولى هتكون من أكثر من 20 عضو تفاعل في الجروب لحد يوم 20 مارس.. هنختار منهم اتنين بشكل عشوائي أو عن طريق استفتاء الفانز.. يعني كل اللي عليك تنشر بوستات وتعمل لايكات لكل الناس اللي هتيجي في وشك.. اتنين فايزين بتيكتين".

وتابع: "المسابقة التانية هتكون أكتر بوستين هيجيبوا لايكات في الجروب.. لازم تفنن إنك ترفع بوست مختلف ومميز فيديو أو سؤال يلفت نظر الجمهور للتفاعل.. وتبعتلي اسكرين شوت قبل يوم 20 مارس.. اتنين فايزين بتيكتين".

وأضاف: "المسابقة التالتة هتكون على بيدج Diab Arena.. هينزل بوست هتكتب كوبليه لعمرو دياب فيه وتمنشن كل أصحابك.. وأعلى كومنتين هيجيبوا لايكات هيكونوا هما الفايزين.. اتنين هيفوزوا بتيكتين".

وأكمل: "المسابقة الرابعة هتكون في برنامجي على الراديو هيكون في سؤالين في الحلقة.. اللي هيجاوب صح وأسرع هيكسب تيكت هدية للحفلة".

واستطرد: "المسابقة الخامسة هتكون على بروفايلي أنا ومحمود هنعلن عنها بتيكتين لحضور الحفلة.. كل اللي عليك إنك تتأكد إنك عامل فولو لبروفايلاتنا وتسيب كومنت على البوست دي عشان تتحسب مشاركتك لأن أي حد حتى لو انطبقت عليه الشروط.. مش سايب كومنت هنا أو مش عامل فولو هيعتبر مستبعد".

وأنهى حديثه قائلًا: "إعلان الفائزين يوم 21 مارس مساء ويتم التسليم يوم الحفلة أمام البوابات تمام الساعة الخامسة.. وتسلم التيكت للفائز شخصيًا.. ولا يجوز التنازل عنها أو إهدائها للغير.. وفي حالة عدم التواجد تسلم لفائز آخر".




اقرأ أيضًا: