رئيس التحرير
خالد مهران
count
count

أحمد حلمي يكشف عن صورة ابنه لأول مرة ويوجه رسالة مؤثرة لوالده

أحمد حلمي
أحمد حلمي

احتفل الفنان أحمد حلمي بعيد الأب بطريقته الخاصة مع ابنه الأول "سليم"، وذلك عبر حسابه الرسمي على موقع الصور الشهير "انستجرام".


وكشف "حلمي"، للمرة الأولى، عن صورة "سليم"، ووجه رسالة لوالده ولكل الآباء، قائلًا: "لما كنت طفل كان كل حاجة في حياتي.. جبل كبير ضخم كله قوة، وعلى قد قوته كانت حنيته، عمري ما أنسى كف إيده الدافئ وهو حاضن إيديا الصغيرة، نيني عينه اللي بيضحك لما بيبص في وشي".


وتابع: "كنت بحس بالأمان لأنه مركز معايا وواخد باله مني، لا شغل شاغله عني ولا اهتمام كان ناقصني، حفظني طريق مدرستي زي ماحفظني امشي في أول خطوتي من الكنبة للترابيزة وهو بيشجعني ومحاوطني بدرعاته، إنه أبي إنه أبويا إنه والدي إنه بابا".


وأضاف: "اللي زرعه أبويا من اهتمام وتواصل فرق معايا كتير، أو بمعنى أدق خلاني أب أعرف أتعامل مع أطفالي، شكرًا يا أبي شكر دائم ومستمر مدى الحياة، شكر أتمنى إني استحقه وأسمعه من ابني وبنتي لما يكبروا فأشكرك شكر تاني".


وأكمل: "شكرًا لكل أب بمناسبة عيد الأب، وطبعًا طبعًا طبعًا شكرًا لكل ست لأنها هي اللي ولدت وربت كل طفلة بقت أم وكل طفل بقى أب".


وأوضح: "يونيسف الشهر ده بتحتفل بكل أب في مصر وفي العالم كله، نزّل صورتك مع ولادك أو صورتك مع والدك مع موقف فاكره أثر في تربية ولادك أو في تربيتك وإنت صغير واعمل تاج ليونيسف على هاشتاج #السنين_الأولى_بتفرق علشان تكونوا جزء من الحملة دي".